We zien het helaas nog vaak genoeg: ondernemers met een amateuristische en/of gedateerde website, of ondernemers die denken dat de website ‘slechts’ een visitekaartje is. Er zijn zelfs ondernemers die het belang van het hebben van een website niet inzien en er om die reden geen hebben. Het belang van een goede website wordt helaas nog steeds onderschat. Niet online zijn is niet meer van deze tijd vinden wij. Daarom leggen we je in deze blog het belang van een goede website uit.
Een betere vindbaarheid
Waar we nog niet heel lang geleden gewoon de telefoongids raadpleegden om achter contactinformatie van een bedrijf te komen, vindt tegenwoordig een groot deel van het oriëntatieproces op het internet plaats. Ook de tijd waar men via via van de goede diensten van je onderneming hoorde is veelal voorbij. Ruim 94% van de Nederlandse huishoudens beschikt thuis over internet en ruim 10 miljoen Nederlanders winkelt online. Ook voor een dagelijkse behoefte of probleem internetten we er vandaag de dag gretig op los. Hoe mooi zou het dan zijn dat jij hiervoor de oplossing kunt bieden met jouw product of dienst, door deze aan hen te tonen via je website? Zonder website ben je simpelweg niet makkelijk benaderbaar. Al met een paar klikken op de muis lopen je potentiële klanten zo bij de concurrent naar binnen. Dit is een gemiste kans en iets wat je absoluut niet wilt. Het hebben van een goede website zorgt dus gegarandeerd voor een grotere vindbaarheid.
Een website is het visitekaartje
Ook al verkoop je niet direct iets maar wil je de bezoeker tóch informeren of dingen laten zien, zoals een portfolio, het hebben van een goede website is een belangrijk visitekaartje. Eigenlijk is het zelfs veel meer dan dat. Potentiële klanten die op het web zoeken naar een product, dienst of informatie en op jouw website terecht komen, kunnen in één opslag zien wie je bent en wat je doet. Je kunt allerlei gegevens interactief weergeven en met de juiste uitstraling kun je jezelf vertrouwelijk en professioneel presenteren. Een goede eerste indruk maak je maar één keer. Met een eigen website heb je de potentie om veel nieuwe klanten aan te trekken en bij te dragen aan het succes van je eigen onderneming.
Een goede website is je communicatiemiddel
Op een goede website kunnen mensen lezen wie je bent, informatie vinden over je product of dienst en eenvoudig contactgegevens als een telefoonnummer en een e-mailadres opzoeken. Men kan niet alleen tijdens kantooruren, maar ook daarbuiten al jouw informatie bekijken en contact opnemen op de momenten dat het hen uitkomt. Daarnaast is een goede website gemakkelijk te combineren met social media zoals Facebook en Linkedin. Je kunt refereren van social media naar de website en vice versa. Zo kun je met de website een heel netwerk om je bedrijf heen creëren en zo een sterk communicatiemiddel neerzetten.
Alles is meetbaar
Als je brochures, posters of ander reclamemateriaal inzet om (potentiële) klanten te bereiken, weet je dan precies hoeveel dit oplevert? Waarschijnlijk niet. Een website is daarentegen erg gemakkelijk te koppelen aan analyse programma’s, zoals Google Analytics. Door in deze statistieken te duiken kun je al snel achterhalen hoe bezoekers op je website terecht komen, hoe zij zich gedragen op je website, welke content zij interessant vinden en welke elementen op de website aangepast moeten worden voor een nóg beter resultaat. Alles is meetbaar en je leert zo de doelgroep meteen een stuk beter kennen.
Aan de slag met een eigen website
In deze blog zijn een aantal redenen benoemd waarom het hebben van een goede website belangrijk is. Of je nu mensen wilt informeren of producten en diensten wilt verkopen, een goede website verhoogt de vindbaarheid aanzienlijk, geeft een visitekaartje af en is een heus communicatiemiddel. Wil je meer informatie over de mogelijkheden en de kosten voor je eigen website? Neem dan gerust eens contact met ons op, zodat we samen naar alle mogelijkheden kunnen kijken.