Wil jij weten welke trends jouw bedrijf dit jaar het beste kan inzetten? Of wil je de concurrentie een stapje voor blijven? De teller van ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing blijft stijgen. Wij zetten voor jou de belangrijkste trends van 2020 op een rijtje.
Videomarketing
Video is de nieuwe standaard van content consumeren. Doordat mensen meer visueel zijn ingesteld dan tekstueel, worden complexe boodschappen veel beter begrijpbaar door het gebruik van animaties. Als jouw bedrijf gebruik wil maken van videomarketing is het belangrijk om te weten op welke manier dit binnen jouw strategie past. Begin daarom met een onderzoek. Welke doelstellingen heb je? Waar zoekt en kijkt je doelgroep naar? En hoe kan jouw bedrijf deze behoeftes verwerken in een video? Een goede start is om te experimenteren met video’s in je advertenties en op je social media kanalen. Je kunt dan bijhouden hoe je publiek hierop reageert. Door videomarketing bied jij jouw publiek de kans om je te zien, te horen en te leren kennen.
Interactieve content
Interactieve content is zeer effectief. Het zorgt er namelijk voor dat je publiek zich op verschillende niveaus met je merk verbindt. Betrokkenheid, bereik en conversatie vormen de kernkwaliteiten van een goede relatie tussen bedrijf en doelgroep. Wat effectieve campagnes onderscheidt van de doorsnee campagnes is de mogelijkheid om een meeslepende ervaring te creëren waarin gebruikers zich emotioneel verbonden voelen met het merk. Je creëert als bedrijf interactieve content door middel van beoordelingen, quizzen en polls. Je geeft je doelgroep de kans om feedback te geven of meer informatie te krijgen over je producten of bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je publiek zich gehoord voelt en elke weer voor je zal blijven kiezen.
Shoppable posts
Social media kanalen, zoals Instagram, bieden een mogelijkheid waarop bedrijven hun inkomsten kunnen verhogen door het plaatsen van posts. Een shoppable post is een afbeelding die jij als bedrijf plaatst en de consument de mogelijkheid geeft om direct naar de webshop te gaan en het product te bestellen. De post vormt dus een directe link tussen de sociale post en de te bestellen producten. Wanneer je een afbeelding op Instagram plaats krijg je twee opties: mensen taggen of producten taggen. Wanneer je kiest voor de tweede optie kun je de tag plaatsen op de juiste plek op de afbeelding. Op deze manier wordt het voor je doelgroep veel efficiënter om je producten te kopen.
Haal in 2020 het beste uit je contentmarketing
Wil je in 2020 het beste uit contentmarketing halen? Daar kunnen wij jou bij helpen! Bij Caramelo Media vind je alle online diensten onder één dak. Wil je gebruik maken van onze kwaliteiten of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op. Wij zullen deze graag voor jou beantwoorden.