Eind 2017 werd bekend dat Facebook in 2018 grote veranderingen zou doormaken. Zo zou Facebook meer gaan inspelen op betekenisvolle menselijke interactie. Berichten, afbeeldingen en video’s van Facebookpagina’s worden minder snel weergegeven in het nieuwsoverzicht van gebruikers, waardoor je bereik minder wordt. Hoe kun je nog effectief Facebookmarketing inzetten en op de juiste manier communiceren met je doelgroep? Wij lichten het toe in deze blog.
Facebookmarketing
Sinds de komst van social media worden de online kanalen veelvuldig gebruikt voor marketingdoeleinden. Veel organisaties zijn er erg tevreden mee en maken minder gebruik van offline marketingmiddelen. Vooral Facebook beschikt over veel gebruikers waar organisaties veel aan hebben. Echter wordt het voor marketeers steeds lastiger om hun doelgroep te blijven bereiken. Daarom is het van belang om de content te verbeteren en aan te passen, zodat je als ondernemer zichtbaar blijft bij jouw doelgroep.
Waardevolle content creëren
Om je doelgroep te blijven bereiken, is het belangrijk om waardevolle content aan te bieden. Hierbij moet het belang van jouw bedrijf niet voorop liggen, maar juist het belang van jouw doelgroep. Daarom is het van belang om je in te leven in je doelgroep. Verwijs dus niet direct naar je producten of diensten, maar geef tips, oplossingen en beantwoord veel gestelde vragen. De focus moet liggen op de interactie met je doelgroep en niet op de verkopen.
Interactie oproepen
Om in 2018 nog onder de aandacht te komen bij een bredere doelgroep is het nodig om interactie op te roepen. Kies thema’s die interactie oproepen en ga in gesprek met je doelgroep. Probeer positieve gevoelens los te maken en zorg voor inspiratie.
Slim inzetten marketing
Het is ook mogelijk om te adverteren op Facebook. Echter is het niet eenvoudig en is er kennis voor nodig om deze advertenties op de goede manier in te zetten. Met behulp van Facebookadvertenties en gepromote berichten kun je in Nederland ruim 6,5 miljoen mensen bereiken. Facebookadvertenties zijn zo ingesteld dat je heel effectief je doelgroep kunt bereiken. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van actieknoppen (call-to-action) waarmee je een product kunt promoten, mensen naar een website kunt verwijzen of contact kan laten opnemen. Maak hier zeker gebruik van als je Facebook optimaal wil gebruiken voor marketingdoeleinden. Uiteraard zonder te vergeten dat interactie het meest belangrijke is op Facebook!
Starten met Facebookmarketing?
Wil je starten met Facebookmarketing op een effectieve manier? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag verder bij het maken van campagnes en advertenties voor jouw bedrijf. Uiteraard zorgen we ook voor de juiste content.