WhatsApp-marketing speelt een steeds belangrijkere rol in de contentstrategie van bedrijven. En dat is niet zo vreemd: dagelijks worden er 65 miljard appjes via de berichtendienst verstuurd. Adverteren door WhatsApp-marketing levert je bedrijf dus veel aandacht op. Daarom is het niet geheel verrassend dat de app volgend jaar een betaalde advertentie-functie voor adverteerders introduceert. Maar nu is het ook al mogelijk om via WhatsApp aandacht te vragen voor de services van jouw bedrijf.
C-commerce en WhatsApp-marketing
Eerder hebben we het al gehad over het belang van c-commerce, waarbij je direct in contact staat met je klanten. Maar contact leggen met je klanten via chatdiensten als WhatsApp biedt je bedrijf meer voordelen. We leggen je uit welke verschillende mogelijkheden WhatsApp-marketing heeft voor adverteerders.
Miljarden appjes
Het bereik dat je hebt via WhatsApp is enorm. Zeker als je een internationaal publiek wil aanspreken: in minimaal 109 landen is WhatsApp hét belangrijkste platform om berichten te versturen. In afwachting op de advertentie-functie kan je WhatsApp-marketing nu al in de contentstrategie van jouw bedrijf integreren.
Platform
WhatsApp heeft verschillende platforms waarmee je als bedrijf meer kunt verbinden met klanten. Met de gratis WhatsApp Business-app kan je bijvoorbeeld direct communiceren met klanten en notificaties versturen via een eigen bedrijfsprofiel. Ook kan je een bedrijfsbeschrijving toevoegen en kan je met een badge aantonen dat je een geverifieerd bedrijf bent.
Targeting
Daarnaast neemt WhatsApp je ook veel werk uit handen. Je kan bijvoorbeeld berichten automatiseren en verzendlijsten aanmaken. Door contacten te labelen weet je precies wie je moet targeten voor de nieuwste promoties en acties. Internationale klanten kan je ook makkelijk aan deze lijsten toevoegen. Contact met hen leggen is via WhatsApp gratis.
Advertenties
Ook al krijgt WhatsApp pas vanaf volgend jaar een advertentie-functie, nu zijn er ook al mogelijkheden om via de dienst te adverteren. Je kan vanaf Facebook en Instagram doorlinken naar jouw bedrijfsaccount op de chatdienst. Potentiële klanten zien zo een bericht in hun tijdlijn verschijnen met bijpassende afbeelding. Met één druk op de knop kunnen ze een bericht naar je sturen voor een opdracht.
Vragen
Met WhatsApp-marketing kan je op een efficiënte manier direct contact houden met je klanten. Met de betaalde advertentie-dienst in aantocht worden de mogelijkheden alleen maar groter! Wil jij je c-commercestrategie goed voorbereiden en weten hoe je in de toekomst kan adverteren via WhatsApp? Neem dan snel contact op met Caramelo Media om de mogelijkheden voor jouw bedrijf in kaart te brengen!