Is jouw bedrijf op zoek naar meer naamsbekendheid? Of wil je beter worden gevonden op social media? Tegenwoordig maken veel bedrijven gebruik van Facebook campagnes, toch zijn veel ondernemingen niet op de hoogte van de ware kracht van Facebook marketing. Wij geven jou de beste manieren om jouw Facebook campagnes te optimaliseren.
Campagnes specificeren
Facebook is een van de meest effectieve social media kanalen om te adverteren. Dit is mede dankzij de uitgebreide targeting mogelijkheden die het platform aanbiedt. Je hebt met Facebook namelijk de mogelijkheid om jouw campagnedoelgroep te specificeren op leeftijd, geslacht, land en regio. Door hier gebruik van te maken kan Facebook een duidelijker beeld schetsen over op wie zij zich specifiek moeten richten, waardoor jouw advertenties uitsluitend verschijnen op de tijdlijn van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.Campagnes inplannen
Wanneer jij er zelf niet zeker van bent wanneer het beste tijdstip is om jouw campagne te lanceren, kun je kiezen voor de optie automatische plaatsing. In plaats van de campagne dan eigenhandig in te plannen, laat je het over aan Facebook om het juiste moment te kiezen aan de hand van verzamelde data. Op basis van jouw campagnedoelstellingen heeft Facebook vastgesteld welke advertentie, op welk moment en op welke plaatsing het meest effectief zal worden ontvangen door jouw doelgroep.