Barst jouw website van de bezoekers maar blijft de teller van de conversies onder het gewenste niveau hangen? Dan is het dringend tijd om eens naar de content van je website of webshop te kijken. Want met de juiste schrijfwijze krijg jij iedereen zover om het winkelmandje te vullen en af te rekenen. Dus verkoopt jouw website niet? Tijd om het notieblok erbij te pakken.
Verkeer is leuk, aankopen zijn leuker
Je hebt een webshop vol producten of een website die helemaal ingericht is voor de verkoop van jouw dienst. Tijd dus om de mensen binnen te laten. Bezoekers, verkeer naar je website, er wordt veel nadruk op gelegd. Al je marketingkanalen staan er op gericht, maar hoe ga je ze binnenhalen als betalende klant? Aankopen zijn cruciaal, en de tekst op je website of webshop is bepalend in dit laatste deel van het proces. En hoe leuk websitebezoekers ook zijn, we willen allemaal aankopen.
Ik heb het tegen jou
Wat los jij nou op voor je doelgroep? Stap 1 in je ultieme content creatie is weten tegen wie je praat en vooral ook waar ze mee worstelen. Want je moet allereerst weten wat je moet oplossen, voordat je de oplossing aan ze kunt geven. Andere tips? Schrijf alsof je tegen ze praat, stop met het gebruik van termen die niemand kan volgen en ben direct. Je moet lezers laten weten wat ze moeten doen, en waarom ze dat moeten doen. Want dan gaan ze naar je luisteren.
Positief jezelf zijn
Als je weet tegen wie je praat en hoe je tegen ze moet praten, is het tijd om naar jezelf te kijken. Wees vooral lekker je vrolijke zelf. Positiviteit werkt in dat geval sowieso beter dan negatieve termen. Dus zoek de voordelen op in plaats van de nadelen, dan hou je je lezer ook lekker positief. Jezelf zijn zorgt ook dat jouw nieuwe klanten je gaan geloven, en dat is cruciaal wil je dat ze ook afrekenen. Dus kom niet aanzetten met onmogelijke beloftes, daar prikt iedereen doorheen. En heb je iets gevonden wat voor je werkt? Gebruik dat vooral!
Zo rond je af
Nu weet je precies hoe je jezelf moet laten zien, maar hoe ga je nou die verkoop binnenhalen? Daarbij komen we op de afronding. Laat mensen iets doen, zorg voor interactie en je hebt ze binnen. Om het verhaal helemaal af te ronden is structuur daarnaast van belang, want anders snapt niemand er meer wat van. En als je ze dreigt kwijt te raken is er altijd nog de mogelijkheid om ze nieuwgierig te maken door open eindes te gebruiken in de tekst, want niemand die dan nog weg kan klikken.
Hulp nodig?
Alle tips zijn binnen, je weet precies waar je naar moet kijken en wie je aan moet spreken. Heb je toch nog hulp nodig om die verkopen binnen te halen met de juiste teksten? Dan helpen we je graag op weg. We kunnen je helpen om jouw doelen te bereiken. Kom gerust eens langs om te bespreken hoe we jou kunnen helpen om te groeien.