De meeste bedrijven gebruiken Facebook voor hun sociale communicatie, en ook steeds meer bedrijven weten de weg naar Instagram te vinden. Ze hebben immers veel gelijkenissen. Wat de meesten echter vergeten, is het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina. Veel bedrijven laten hierdoor kansen liggen. Het is een handig social media platform waar je als bedrijf voordelen uit kunt halen. Benieuwd welke dat zijn?
Relatie opbouwen met klanten
LinkedIn zit enorm in de lift. Zowel het aantal LinkedIn-leden als het LinkedIn-gebruik neemt toe. Zo’n 80 tot 85 procent van de beroepsbevolking is nu vertegenwoordigd op LinkedIn, grote kans dus dat jouw doelgroep hierop te vinden is. Door een bedrijfspagina aan te maken kun je kennis- en bedrijfsupdates delen en de interactie aangaan met je doelgroep. Zo bouw je stap voor stap een relatie met je doelgroep op.
Kennis delen
Over het algemeen zitten mensen op LinkedIn om te netwerken en om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied. Maak hier dus gebruik van door jouw kennis met hen te delen. Met jouw kennis kun je de doelgroep een stapje vooruit helpen in hun behoefte of probleem. Je kunt jezelf echt als expert profileren in jouw vakgebied en hiermee de doelgroep op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.
Adverteren
Een groot voordeel van een bedrijfspagina is dat je hierdoor kunt adverteren. Met een persoonlijk profiel is dit namelijk niet mogelijk. Met een bedrijfspagina kun je content, zoals blogs en artikelen, sponsoren of hier een advertentie van maken. Dit lijkt op het promoten en adverteren van een bericht via Facebook. Ook op LinkedIn kun je het bereik van je content vergroten en ben je in staat om je doelgroep zo specifiek mogelijk te benaderen. Erg waardevol dus om je bestaande klantenkring uit te breiden.
Op zoek naar werknemers
Omdat de meeste mensen LinkedIn gebruiken om te netwerken, biedt dit platform een goede mogelijkheid om vacatures te plaatsen. Je kunt dit doen door een bericht op je bedrijfspagina te zetten, of door een vacature te plaatsen op de (betaalde) carrièrepagina. De grootste ambassadeurs van jouw bedrijf zijn overigens je werknemers. Wanneer een werknemer een persoonlijk profiel op LinkedIn heeft, kan hij of zij deze koppelen aan je LinkedIn bedrijfspagina. Op die manier kunnen klanten en potentiële werknemers bekijken wie er bij het bedrijf werken. Zo laat je niet alleen de zakelijke kant, maar ook de persoonlijke kant van je bedrijf zien.
Linkedin gebruiken
LinkedIn is nog voor veel bedrijven een vergeten platform. Het is echter uitermate geschikt om informatie te tonen over je bedrijf, interactie te zoeken met klanten, bedrijfsupdates en kennis te delen en vacatures te plaatsen. Probeer het daarom snel eens uit. Kom je er niet helemaal aan uit. Met al je online marketing helpen we je graag. Neem dus contact met ons op als we iets voor je kunnen betekenen.