Het is geen geheim meer dat we meer en meer gebruik maken van internet op onze smartphone. Even snel checken hoe snel je cadeautje voor Moederdag binnen is of tot hoe laat de supermarkt nog open is. We pakken niet meer onze laptop erbij of starten onze computer op, we checken het gewoon, even snel, op onze mobiel.
Een mobielvriendelijke website
Als ondernemer is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website mobielvriendelijk is. Wanneer je website op mobiel niet goed werkt, zullen (potentiele) klanten sneller afhaken en naar de concurrent gaan die wel een snel- en goed werkende website heeft. Zorg er daarom voor dat je website mobielvriendelijk is. In dit artikel geven we zeven reden waarom een mobielvriendelijke website een must is!
1. De meeste consumenten zitten op hun mobiel
Zoals we hierboven al aangeven zitten veel consumenten op hun mobiel in plaats achter een computer of laptop. Dit geldt ook voor webshops, consumenten bestellen steeds meer online op hun mobiel.
2. Goede gebruikerservaring
De gebruikerservaring van je website is erg belangrijk. Wanneer bezoekers op jouw website niet snel en makkelijk de informatie vinden die ze zoeken, zijn ze snel weer weg. Gebruikers raken hier gefrustreerd door en klikken snel naar een andere website, een gemiste kans.
3. Goed voor zoekmachineresultaten
De positie van je website in Google hangt natuurlijk van diverse factoren af, maar in 2015 verrichte Google een update waardoor websites die mobielvriendelijk zijn, hoger scoren in de zoekresultaten.
4. Meer bezoekers door social media en gebruik van marketing
Van alle mensen die op social media zitten, gebruikt 91% deze op hun mobiele telefoon. Als bedrijf kun je hier heel goed op inspelen. Maak je bijvoorbeeld gebruik van advertenties op Instagram, Facebook of LinkedIn? De website moet dan wel goed werken als consumenten op hun smartphone op deze advertenties klikken. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de consumenten een website weg klikt als deze niet aangepast is voor hun mobiele apparaat.
5. Hogere conversies
Als je gebruik maakt van de juiste call-to-actions en extra tools voor een mobielvriendelijke website, helpt dit erg goed voor je conversies. Mensen kunnen gelijk op een telefoonnummer klikken en komen direct in contact met je bedrijf. Een routekaart is ook erg behulpzaam, consumenten kunnen deze direct in gebruik nemen.
6. Klaar voor de toekomst!
Een mobielvriendelijke website is eigenlijk een responsive website. Dit is een website die zich automatisch aanpast aan de schermgrootte, niet zozeer aan het apparaat. Zo ziet je website er altijd goed uit, of het nou op een laptop, tablet, mobiel, horloge, tv of bril is.
Is jouw website al mobielvriendelijk?
Hier kun je testen of jouw website al responsive is. Is je website nog niet mobielvriendelijk? Neem dan contact met ons op, wij kunnen je daar goed bij helpen!