Zo schrijf je de perfecte nieuwsbrief voor je klanten

nieuwsbrief mail klant

Nieuwsbrieven sturen via e-mail verleden tijd? Zeker niet! Het is nog altijd een goede manier om je klanten direct te bereiken. Voor zaken checken ze vaak hun mail en dan is het jouw taak om ze tussendoor te voorzien van handige informatie. Maar hoe schrijf je een moderne nieuwsbrief die goed gelezen wordt door je klanten?

Onderwerp nieuwsbrief

Het is goed om de onderwerpen van je nieuwsbrief af te wisselen. Kom bijvoorbeeld elke keer met een ander nieuwtje. Je klanten zijn nieuwsgierig naar nieuwe informatie of diensten. Maak daar dus gebruik van. Kondig in de ene nieuwsbrief een webinar aan en promoot deze met korting, terwijl je in de volgende de focus legt op een interview. Houd je content relevant: bied een dienst of behandel een onderwerp waar je klant iets mee kan.

Nieuwsgierig

Om een goede nieuwsbrief te schrijven, moet al meteen met de onderwerpregel de nieuwsgierigheid van je klant wekken. Stel een vraag, geef een tipje van de sluier of gebruik een halve zin. Laat doorschemeren dat het verhaal dat je gaat beschrijven urgentie heeft. Stel je klanten bijvoorbeeld handige tips in het vooruitzicht voor een onderwerp dat zij relevant vinden. Schrijf bijvoorbeeld: “Vergeet jij dit ook altijd in je marketingstrategie?”.

Nieuwsbrief openen

Mails komen direct bij je klant aan en worden zeker gezien. Allen zal niemand ze echt lezen, denk je. Toch wel! Je kan je klanten verleiden je nieuwsbrief te openen met een spannende preview. Deze ondertitel kan je vanuit de inbox lezen en mag niet langer zijn dan 140 tekens. De tekst moet prikkelen, voorbeschouwen en versterken. Bijvoorbeeld: “Je denkt een goede marketingstrategie te hebben, maar híer heb je nog nooit bij stilgestaan…”

Post scriptum

Dit klinkt heel ouderwets, maar trekt direct de aandacht: het post scriptum. Door onderaan je nieuwsbrief nog even een ‘PS’ te zetten, kan je nog even een gedachte benoemen of kort terugblikken op het onderwerp van je mail. Uit onderzoek blijkt dat in nieuwsbrieven met zo’n toevoeging vaker op links wordt geklikt. En dat is ook niet zo gek: je kan de lezer nog persoonlijk toespreken, wat zoekwoorden extra gebruiken en je klant aansporen tot actie.

De marketing van jouw bedrijf verbeteren?

Ben je benieuwd hoe je de communicatie en marketing van jouw bedrijf kunt verbeteren? Hiervoor bestaan meer manieren dan enkel het versturen van een nieuwsbrief. Bij Caramelo Media weten we alles over het opzetten van succesvolle marketingcampagnes. Neem snel contact met ons op en ontdek wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Contact Caramelo Media
contact caramelo media

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je een vraag of wil je meer weten? Bel ons direct of stuur even een mailtje. We komen graag met jou in contact!

=