Deze week vertellen we je graag hoe je de conversies van je webshop verhoogt. De conversies kunnen laag zijn door verschillende redenen, daarom geven we je wat tips mee om de conversies van je webshop te verhogen.
Conversies
Conversies, je hebt het woord vast en zeker al eens eerder gehoord, maar wat betekent het precies? Een conversie is het behalen van een vastgesteld doel. Bij een webshop is dit redelijk simpel, namelijk het verkopen van zo veel mogelijk producten. Maar hoe zorg je daarvoor?
Lay-out en design
Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk en voor een website en webshop geldt dat zeker. Het uiterlijk van je website is van groot belang voor de eerste seconden dat een bezoeker op jouw website is. Binnen enkele seconden beslist een bezoeker al of dit een website is waar hij verder op wilt zoeken.
Snelheid
Naast een mooi-ogende website is een snelle website ook van groot belang. Duurt het te lang voordat je website is geladen? Reken er dan maar op dat de meeste bezoekers al zijn afgehaakt.
Goede structuur
Een mooi webdesign is echter geen garantie voor een hoge conversie, aangezien de website ook goed moet werken. Creëer daarom een website die duidelijk is voor de bezoeker, zodat hij alles meteen kan vinden. Zo brengt hij meer tijd op je website door wat hem kan overtuigen tot het kopen van je product.
Verkoop!
Je webshop is bedoeld om producten te verkopen, dus doe dat ook! Zorg voor goede verkopende teksten en uitnodigde foto’s. Verkoop het product en benoem de voordelen.
Call-to-actions
Plaats op verschillende plekken duidelijke call-to-actions. Wanneer bezoekers te lang moeten zoeken naar de juiste button, haken ze snel af. Let op, overdrijf je call-to-actions niet, het moet niet te opdringerig overkomen.
Betrouwbare website
Laat aan je bezoekers zien dat jij een betrouwbare webshop hebt door je contactgegevens te weergeven en bijvoorbeeld een Webshop Keurmerk te plaatsen.
Vermeld belangrijke informatie
Zorg ervoor dat je de belangrijkste voorwaarden van je webshop vermeldt, zoals levertijden, algemene voorwaarden, betaalmogelijkheden, verzendkosten en retourvoorwaarden. Kortom, alles wat een bezoeker wil weten voordat hij daadwerkelijk overgaat tot een aankoop.
Zoekwoorden
Door het gebruik van de juiste zoekwoorden, bezoekt de juiste doelgroep jouw website. Wanneer je verkeerde zoekwoorden gebruikt, kan het zijn dat de verkeerde doelgroep op je website komt. Dan kun je nog wel veel bezoekers hebben, maar dan blijft de conversie alsnog laag.
Meten
Het leuke (en handige) aan online marketing is dat je alles kunt meten, dus ook waarom de conversies van je webshop achterblijven. Een goede manier om dat te doen is het gebruik van een A/B-test. Wat dat precies is en hoe dat je kunt inzetten vertellen we je volgende week!
Zo verhoog je de conversies van je webshop!
Wij kunnen je helpen bij het optimaliseren van je website en webshop, het verbeteren van teksten en je positie in Google verhogen. Heb je interesse of wil je nog meer informatie? Neem dan gerust even contact op!